Quina calorada, mare meva!

Per la meva condició de contacontes, faig de monitora d'alguna de les activitats del Programa d’activitats del pla Palma Educa per la qual cosa estic en contacte amb moltes escoles de Palma i vull exposar un tema recurrent i preocupant: he comprovat que tothom s'apunta a les bones intencions per combatre el canvi climàtic, que en teoria pareix que preocupa als educadors conscients, però després a la pràctica, ningú posa remei a la tudada d'energia i de diners en calefacció. La UIB -qualsevol estudiant ho podria por corroborar- no ha arribat a mantenir una temperatura de 18ºC al seu edifici Guillem Cifre de Colonya i molts dels Col•legis Públics igual. Els encarregats del manteniment actuen en funció del calendari i no del termòmetre. Tan difícil seria donar unes orientacions PRECISES sobre a partir de quan hem de encendre la calefacció? i deixar-nos de discussions de si fa fred (sempre hi ha qualcú que troba que sí) o fa calor (sempre haurà qualcú que senti calrades…)crec que la roba s'ha fet per combatre el fred i no per presumir. Les institucions hauríem de ser les primeres en donar exemple i no permetre que als llocs públics: hospitals, autobusos, escoles, oficines de correus estàssim com he comprovat en moltes ocasions d’altres hiverns a 24ºC.
Divendres passat (13 de novembre de 2009) a les 11h. amb una temperatura primaveral vaig fer feina al CP Rei Jaume I, tenien la calefacció en marxa…!ens ofegàvem!Els alumnes ja tornaven del pati suats i es trovaben amb els radiadors calents. Quan ho vaig fer notar em varen respondre "és que al matí fa fred".
Clar que encara va ser pitjor el dissabte, em varen obrir la Biblioteca de Muro (tancada sempre en dissabte) per fer una activitat envoltant la "Fira de la Carabassa" i la calefacció de radiadors (programada a no sé quina distància) estava en marxa i sense possibilitat de tancar el radiador, perquè no tenia roda. ¡La que m'espera, si l'hivern torna a ser “benigne”, com és habitual en aquesta terra... i a més, en un moment de recursos econòmics limitats seria encara més fantàstic tenir informació i consciència del que podríem estalviar.
Temptada estic fer la motxila i cercar feina als països nòrdics.

No hay comentarios: